I. A szerződés tárgya, célja
- Jelen általános szerződési feltételek az AduPrint Kiadó és Nyomda Korlátolt Felelősségű Társaság (H-1033 Budapest, Csikós u. 8., Cg. 01-09-165941) mint vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó) és a vele vállalkozási jogviszonyt létesítő megrendelők (a továbbiakban: Megrendelő) között létrejövő vállalkozási szerződések általános feltételeit tartalmazza. A felek az egyes, eseti vállalkozási szerződésekben az általános szerződési feltételektől eltérően rendelkezhetnek, eltérő rendelkezés hiányában azonban az általános szerződési feltételek külön kikötés nélkül mind a Megrendelőre, mind a Vállalkozóra kötelezőek. A felek között létrejövő vállalkozási szerződésben nem szabályozott kérdésekben elsődlegesen az általános szerződési feltételeket, az ott nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályokat kell alkalmazni.
- Az általános szerződési feltételeket és azok esetleges módosítását a Vállalkozó honlapján (www.aduprint.hu) közzéteszi. Az általános szerződési feltételek módosítása a hatályban lévő vállalkozási szerződésekre is vonatkozik, kivéve, ha a Vállalkozó és a Megrendelő az adott vállalkozási szerződést erre utalva kifejezetten módosítják. Amennyiben a Megrendelő a módosítás honlapon való közzétételétől számított 15 napon belül nem emel kifogást, a módosítás elfogadottnak minősül. Amennyiben a Megrendelő a módosítás közzétételétől számított 15 napon belül a módosítás ellen kifogást emel, a megrendelővel kötött egyedi szerződésben ki kell térni a Megrendelő és a Vállalkozó közötti jogviszonynak az általános szerződési feltételektől való eltérésére.
II. Megrendelés
- Megrendelő jelen szerződési feltételek alapján és alkalmazásával jogosult nyomdai szolgáltatás teljesítését megrendelni Vállalkozótól.
- Megrendelő megrendeléseit kizárólag írásban, fax, e-mail útján vagy postai úton kézbesített levél formájában adhatja, a telefonon vagy szóban adott megrendelést köteles haladéktalanul írásban is megerősíteni. Az ennek elmulasztásából eredő bármely következményért Megrendelő felel.
- A megrendelésnek egyértelműen és azonosíthatóan tartalmazni kell
- a megrendelt termék megjelölését, megnevezését
- példányszámát, terjedelmét,
- a megrendelő nevét, címét (székhelyét), cégjegyzékszámát
- amennyiben a megrendelőtől eltér, úgy a számlaviselő nevét, címét (székhelyét) és cégjegyzékszámát
- a teljesítési határidőt,
- az átadás-átvétel helyét és időpontját.
- A vállalkozási jogviszony a megrendelés Vállalkozó általi elfogadásával jön létre.
- Megrendelő a nyomdakész állományt a Vállalkozó által meghatározott, Vállalkozó internetes oldalán is megjelentetett formátumban juttatja el Vállalkozóhoz. Vállalkozó az állományt nyomdai-technikai szempontból ellenőrzi. Az ellenőrzés nem terjed ki tartalmi, grafikai, esztétikai szempontokra, az ebből eredő károkért Megrendelő nem felel. Vállalkozó a rendelkezésére bocsátott állomány alapján legyártott termék vonatkozásában, a termék tartalma, grafikája miatt sem polgári jogi, versenyjogi, sem büntetőjogi felelősséget nem vállal.
- Megrendelő vállalja továbbá, hogy a megrendelés teljesítéséhez szükséges információkat a megrendelésben Vállalkozó rendelkezésére bocsátja. Amennyiben Megrendelő jelen kötelezettségét nem vagy késedelmesen teljesíti, úgy Vállalkozó jogosult a szerződéstől azonnali hatállyal elállni, Megrendelő pedig köteles Vállalkozó felmerült teljes kárának és költségeinek megtérítésére. Amennyiben a Vállalkozó jelen pont szerinti elállási jogával nem él, úgy a szerződés késedelmes teljesítése vonatkozásában – a Megrendelőnek felróható késedelemre tekintettel – felelősség nem terheli.
III. Teljesítés
- Vállalkozó köteles a Megrendelő által adott, jelen szerződésben meghatározott feltételeknek megfelelő megrendelés alapján a Megrendelő által megrendelt nyomdai szolgáltatást nyújtani, nyomdai terméket előállítani. Vállalkozó szolgáltatási kötelezettsége a megrendeléssel azonos tartalmú, írásban közölt elfogadó nyilatkozat (visszaigazolás) megtételével áll be.
- Vállalkozó köteles a részére leadott anyag ellenőrzésére. Amennyiben ennek során bármely hibát észlel, azt köteles azonnal a Megrendelő tudomására hozni. Tartalmi, grafikai, esztétikai szempontokra az ellenőrzés nem terjed ki, ilyen jellegű hibákért a vállalkozó nem vállal felelősséget, csak a nyomdai kivitelezésben terheli felelősség. Vállalkozó a rendelkezésére bocsátott digitális állomány alapján legyártott termék vonatkozásában, a termék tartalma, grafikája miatt sem polgári jogi, versenyjogi, sem büntetőjogi felelősséget nem vállal.
- Vállalkozó köteles a Megrendelőt minden olyan körülményről tájékoztatni, amely a vállalkozás eredményességét vagy kellő időre való elvégzését veszélyezteti vagy gátolja. Amennyiben Megrendelő az értesítés ellenére sem teszi meg a szükséges intézkedéseket a vállalkozás eredményességét vagy kellő időre elvégzését veszélyeztető vagy gátló körülmények elhárítása érdekében, a szükséges információkat, anyagokat nem bocsátja Vállalkozó rendelkezésére, úgy Vállalkozó jogosult a szerződéstől azonnali hatállyal elállni, Megrendelő pedig köteles Vállalkozó felmerült kárának és költségeinek megtérítésére. Amennyiben a Vállalkozó jelen pont szerinti elállási jogával nem él, úgy a szerződés késedelmes teljesítése vonatkozásában – a Megrendelőnek felróható késedelemre tekintettel – felelősség nem terheli.
- Vállalkozó köteles a nyomdai terméket legjobb szaktudásának megfelelően, a lehető legnagyobb gondossággal előállítani.
- Vállalkozó a megrendelésben rögzített példányszámtól legfeljebb plusz 5% és mínusz 5% erejéig jogosult eltérni. Ezen eltérés miatt Megrendelő semmilyen jogcímen nem jogosult igényt érvényesíteni Vállalkozóval szemben.
- Vállalkozó köteles minden tőle elvárhatót megtenni, hogy a Megrendelő kellő időben adott írásos jelzése alapján az egyedi megrendelésben rögzítettektől eltérő nyomdai elvárásoknak eleget tegyen, amennyiben technikailag lehetséges. A megrendelés módosításában feltüntetett extra szolgáltatások díjairól, a Vállalkozót a megrendelés módosítása következtében ért kár kompenzálásának módjáról felek írásban kötelesek megállapodni. A megrendelés módosítása akkor lép hatályba, ha a módosításra adott vállalkozói visszaigazolást Megrendelő írásban jóváhagyta, és a módosítással felmerült extra szolgáltatások díjairól, a megrendelés módosítása következtében Vállalkozót ért kár Megrendelő általi kompenzálásának módjáról a felek írásban megállapodtak. Kellő időben adottnak kell tekinteni Megrendelő módosítási igényét, ha Vállalkozó a termék gyártását még nem kezdte meg, vagy megkezdte ugyan, de a módosítás következtében a termék gyártása technikailag lehetséges.
- Vállalkozó a nyomdaipari termék előállítása során alvállalkozó igénybevételére jogosult. A Vállalkozó az igénybe vett alvállalkozóért úgy felel, mintha a munkát maga végezte volna. A Vállalkozó nem köteles az alvállalkozó igénybevételéről a Megrendelőt tájékoztatni.
- Vállalkozó köteles a Megrendelőt minden olyan körülményről értesíteni, amely a Szerződés teljesítésének eredményességét vagy kellő időre való elvégzését veszélyezteti vagy gátolja. Értesítésnek kell tekinteni a Megrendelő cégnyilvántartás szerinti székhelyére feladott tértivevényes levelet, akkor is, ha azt nem vették át, illetőleg a Megrendelő által a felek üzleti kapcsolata során használt e-mail címre küldött, elektronikus levelet is. Értesítés esetén, ha az a határidőre vonatkozott és öt munkanapon belül a Megrendelő nem nyilatkozik, a Vállalkozó által meghatározott új határidőt elfogadottnak kell tekinteni.
- A teljesítés helye Vállalkozó H-1033 Budapest, Csikós u. 8. szám alatt található székhelye.
- A teljesítés határideje az egyedi megrendelésekben meghatározott, Vállalkozó által elfogadott határidő.
- Vállalkozó a Megrendelő által megrendelt termék elkészültéről írásban értesíti Megrendelőt.
- Megrendelő köteles arra, hogy Vállalkozó írásbeli értesítése alapján, az általa megrendelt, Vállalkozó által elkészített nyomdai terméket a felek által az egyedi szerződésben megállapodott helyen és időben, ennek hiányában az értesítés kézhezvételét követő három napon belül átvegye és Vállalkozó telephelyéről elszállítsa.
- Amennyiben Megrendelő a fenti pontban meghatározott átvételi, elszállítási kötelezettségének az erre vonatkozó értesítés kézhezvételétől számított három napon belül nem tesz eleget, úgy az átvétel, illetve elszállítás napjáig napi 10.000,- Ft tárolási díjat köteles fizetni Vállalkozó részére. Ebben az esetben Vállalkozó a felelős őrzés szabályai szerint köteles az általa készített terméket legfeljebb Megrendelő átvételi kötelezettségének kezdő napjától számított három hónapig őrizni, a három hónap elteltét követően Vállalkozó a termékeket hasznosíthatja, értékesítheti. A hasznosításból, értékesítésből befolyt összeg Vállalkozót illeti meg, Megrendelő a hasznosításból, értékesítéséből származó követeléseit Vállalkozóval szemben nem jogosult érvényesíteni.
- A Vállalkozó által elkészített termék átvétele átvételi elismervény vagy szállítólevél Megrendelő általi aláírása ellenében történik.
- A kárveszélyviselés a termék átadás-átvételével átszáll Megrendelőre.
- Megrendelő esetleges minőségi vagy mennyiségi reklamációját a munka átvételétől számított öt munkanapos jogvesztő határidőn belül, írásban köteles jelezni Vállalkozó részére. Az átvételtől számított öt munkanapon túl Megrendelő reklamáció előterjesztésére semmilyen jogcímen sem jogosult. Minőségi kifogás esetén a Vállalkozó jogosult:
- minden kétséget kizáróan megismerni a kifogás pontos műszaki tartalmát, adatait; a hiba mértékét az egyes példányokon és az egész tétel vonatkozásában; a hiba hatását a tétel használati és esztétikai értékére,
- minden kifogásolt példányt megvizsgálni, és telephelyén kijavítani;
- megvizsgálás és/vagy javítás céljából átadásra nem került példányokat hibátlannak tekinteni.
- Vállalkozó köteles Megrendelő határidőben előterjesztett reklamációját a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül megvizsgálni, a reklamáció jogossága esetén a hibákat haladéktalanul orvosolni.
- Amennyiben a felek a megrendelői minőségi vagy mennyiségi reklamációt illetően nem tudnak megegyezni, úgy a felek kötelesek a Magyar Nyomdász Szakmai Szövetség által ajánlott, a felek által közösen felkért szakértő véleményét figyelembe venni.
IV. Tulajdonjog-fenntartás
- Vállalkozó az általa legyártott termékek tulajdonjogát a vállalkozói díj teljes összegének megfizetéséig fenntartja, azaz a Vállalkozó által legyártott termékek tulajdonjoga csak a vállalkozási díj teljes összegének megfizetését követően száll át Megrendelőre.
V. A Vállalkozó díjazása
- A Vállalkozót az általa teljesített nyomdai szolgáltatás ellenértékeként díjazás illeti meg. Ennek előre kalkulált teljes összegét a Vállalkozó a munka-megrendelés elfogadásával egyidejűleg írásban közli a Megrendelővel.
- Megrendelő a vállalkozói díjat a termék átvételétől számított 15 napon belül köteles banki átutalással megfizetni Vállalkozó részére, Vállalkozóteljesítésről kiállított számláján feltüntetett bankszámlájára. Amennyiben Megrendelő a Vállalkozó erre vonatkozó értesítésének kézhezvételét követő három napon belül a Vállalkozó által legyártott terméket nem veszi át, úgy a vállalkozási díj megfizetésének szempontjából a termék átvételének napja az átvételre rendelkezésre álló három napos határidő utolsó napja.
- Amennyiben Megrendelő a vállalkozói díj megfizetésével bármely okból, akár részben, akár egészben késedelembe esik, úgy késedelmi kamat fizetésére köteles, melynek mértéke a mindenkori jegybanki alapkamat kétszerese.
- Felek megállapodnak abban, hogy Megrendelő a Vállalkozó által legyártott termékkel, a Vállalkozó által kiállított számlával kapcsolatosan előterjesztett reklamációja esetén a Vállalkozót megillető vállalkozási díjat nem jogosult visszatartani,
továbbá nem jogosult követelését a vállalkozói díjba történő beszámítás útján érvényesíteni.
VI. Üzleti titok
- Felek megállapodnak, hogy a jelen szerződés teljesítése során tudomásukra jutott, a másik félre, üzleti kapcsolataira, üzleti partnereire, pénzügyi helyzetére vonatkozó valamennyi tény, adat és információ üzleti titkot képez, melyek megtartására felek a szerződés megszűnését követően is, korlátlan ideig kötelesek.
VII. Jogviták, egyéb rendelkezések
- Szerződő felek a jelen Általános Szerződési Feltételekből, illetve az az alapján kötött vállalkozási szerződésből eredő jogvitájuk esetére kikötik a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választottbíróság kizárólagos hatáskörét és illetékességét. A választottbíróság eljárásának nyelve magyar, alkalmazandó jog a magyar jog. Felek megállapodnak, hogy a jogvita elbírálása során egy választottbíró jár el.
- Jelen Általános Szerződési feltételek magyar, angol és német nyelven készültek, melyek közül felek vita esetén a magyar nyelvű szöveget tekintik irányadónak.
- Jelen Általános Szerződési Feltételek Vállalkozó honlapján hozzáférhetők, Vállalkozó székhelyén kifüggesztésre kerültek, valamint feltüntetésre kerültek a megrendelés visszaigazolása, azaz a felek közötti egyedi szerződés rendelkezései között is.
- Megrendelő – különös tekintettel a 3. pontban foglaltakra – kijelenti, hogy az Általános Szerződési Feltételeket azok összességében, valamint annak egyes rendelkezéseit megismerte, tudomásul vette, és azokat, mint a vállalkozóval létesített szerződéses kapcsolatában alkalmazandó rendelkezéseket, kifejezetten elfogadja.
- Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a magyar Polgári Törvénykönyv, különösen annak a vállalkozási szerződésekre vonatkozó rendelkezései irányadóak.